Ο Δήμος Γρεβενών στο πλαίσιο ολοκληρωμένων παρεμβάσεων με σκοπό την ανάπτυξη του Δήμου, προγραμματίζει σημαντικά έργα, η σημασία των οποίων είναι ξεκάθαρα υπερτοπική, έχοντας χαρακτηριστικά όχι απλά περιφερειακού, αλλά και εθνικού ενδιαφέροντος στις περισσότερες περιπτώσεις.
Συγκεκριμένα αναφερόμαστε :
Ø Στο Αστρονομικό Πάρκο του Όρλιακα.
Ø Στο Κέντρο Παλαιοντολογίας Μηλιάς.
Ø Στον Εκσυγχρονισμό και την Επέκταση του Χ. Κ. Βασιλίτσας
Ø Στην κατασκευή του Θερμαλιστικού Κέντρου και την αξιοποίηση των Ιαματικών πηγών της Κιβωτού.
Ειδική αναφορά γίνεται σε κάποια ιδιαίτερης σημασίας έργα υποδομών, που ο αναπτυξιακός τους χαρακτήρας πλαισιώνει καθοριστικά την συνολική εικόνα των προοπτικών του Δήμου :
1) Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας ( Ε65 ).
Η βαρύνουσα σημασία του έργου αυτού είναι αναμφισβήτητη. Οι κατά καιρούς επισημάνσεις μας, καθώς οι τρέχουσες εξελίξεις στην υλοποίηση του, όχι μόνο αναδεικνύουν τη σημασία τους αλλά δικαιώνουν και τις επιλογές μας. Αναφερόμαστε :
· Στην πρότασή μας, στο Νομαρχιακό Συμβούλιο το 2008, για επανασχεδίαση του τμήματος Οξύνεια – Εγνατία, έτσι ώστε η παραλλαγή του τμήματος αυτού και ο Ε-65 να «κουμπώσει» στην Εγνατία Οδό στην περιοχή του Κηπουρείου. Τα πλεονεκτήματά της αναδείχθηκαν τεκμηριωμένα σε πολλές παρεμβάσεις μας.
· Στην άμεση αντίδραση στην πρόσφατη φημολογία για τερματισμό του έργου στην πόλη της Καλαμπάκας, που θα πρέπει, με συντονισμένες προσπάθειες όλων, να αποτραπεί με κάθε τρόπο.
2) Δρόμος Γρεβενά – Βασιλίτσα
Η μελέτη του έργου είχε προετοιμασθεί από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Γρεβενών και την ΑνΓρε. Πρέπει να θεωρηθεί ως συνοδευτικό έργο του Χιονοδρομικού Κέντρου και οφείλουμε να καταβάλουμε σημαντικές προσπάθειες προς την κατεύθυνση επίλυσης των περιβαλλοντικών προβλημάτων.
Χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα ΣΑΜΠ3 (3η περίοδος) όπου είχε ενταχθεί το 2001 και ενεργοποιήθηκε από εμάς (ως Ν.Α) το 2007.
3) Οδικός άξονας Γρεβενών – Δεσκάτης
Επισημαίνουμε την σημασία του έργου για την ανάπτυξη του νότιου τμήματος των Γρεβενών και τις συζητήσεις που έγιναν για την αλλαγή της χάραξης του, σε σχέση με την ολοκλήρωση του Ε65.
Είναι μονόδρομος πλέον η προμελέτη που συντάχθηκε από την ΑνΓρε με εντολή της πρώην Ν.Α. Ήταν το πρώτο και μοναδικό μέχρι σήμερα βήμα για τη νέα χάραξη του δρόμου Γρεβενών – Δεσκάτης.
Σ’ αυτήν την χάραξη πρέπει να δοθεί βαρύτητα και να εντείνουμε τις προσπάθειές μας, γιατί έχει πάρα πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα :
· Γρήγορη και ασφαλή πρόσβαση (λιγότερο από 30 λεπτά) .
· Χάραξη με μικρές κλίσεις χωρίς υψομετρικές διαφορές.
· Χάραξη με ασφαλή και εύκολη πρόσβαση τους χειμερινούς μήνες.
4) Χωροθέτηση ΒΙΟΠΑ στο Ν.Γρεβενών
Το έργο, όπως είναι γνωστό, είχε προετοιμασθεί από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Γρεβενών και έγινε σύσταση του σχετικού φορέα ( ΒΙΟ.ΠΑ.ΓΡΕ). Έχουν προταθεί ως καταλληλότερες θέσεις, δύο στο Δήμο Γρεβενών και μία στον Δήμο Δεσκάτης.
Συγκεκριμένα στο Δήμο Γρεβενών, η μία είναι στον Κόμβο του Ταξιάρχη (περίπου 500 στρ.) και η άλλη στον Κόμβο της ΕΛΥΝ (περίπου 500 στρ.). Και οι δύο θέσεις θα λειτουργούν συνδυαστικά και με λειτουργίες που συνάδουν με την επιχειρηματικότητα της περιοχής και τη γειτνίασή τους με την Εγνατία Οδό.
Οι μελέτες για την χωροθέτηση του έργου έχουν ολοκληρωθεί και υπάρχουν κάποιες εκκρεμότητες προς ρύθμιση από τα Υπουργείο Ανάπτυξης και ΥΠΕΚΑ, προκειμένου να μπει σε διαδικασία υλοποίησης. Είναι ένα έργο το οποίο θα δώσει την ευκαιρία στους επενδυτές όχι μόνο των Γρεβενών αλλά και άλλων Νομών, να εγκαταστήσουν τις επιχειρήσεις τους στο Δήμο μας, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη του συνόλου της περιοχής.
Με εκτίμηση,
Ο Δήμαρχος
Ο Δήμαρχος
Δημοσθένης Κουπτσίδης
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΑΡΧ. ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΚΟΥΠΤΣΙΔΗ 2011-2014
Παλαιοντολογικό Μουσείο Μηλιάς |
Χιονοδρομικό Βασιλίτσας |
|